مشکل سفید پرینت گرفتن اپسون

مشکل سفید پرینت گرفتن اپسون

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، یکروز که قصد داشتید با پرینتر اپسون خود چاپ یا کپی بگیرید ناگهان با صفحه خالی و بدون چاپ مواجه شوید. در این صورت خیلی از مردم سریعا به فکر هد کلین کردن می افتند تا شاید مشکل سفید چاپ زدن پرینتر اپسون را برطرف کنند. اما آیا واقعا این کار می تواند باعث بهبود وضعیت پرینتر شود؟

در جواب این سوال باید بگوییم که این کار اصلا درست نیست و شما زمانی باید هد کلین بدید که چاپ انجام می شود، ولی یه جقسمت هایی در چاپ خالی میزند. فقط هد کلین در این صورت می تواند به پرینتر شما کمک کند و در غیر این صورت اصلا نمی تواند مشکل پرینتر شما را برطرف کند. علت بروز این مشکل می تواند دلایل متعددی داشته باشد که برخی به تنظیمات دستگاه و برخی نیز به سخت افزارهای پرینتر مربوط می شوند. در روند چاپ برگه ها در پرینتر اپسون، هد، کیفیت و نوع جوهر و برد فرمتر بیشترین نقش را دارند. بنابراین پس از بررسی تنظیمات دستگاه باید این قطعات مورد بررسی قرار بگیرند.

دلایل سفید چاپ کردن پرینتر اپسون

 یکی از خرابی هایی که ممکن است کاربران در هنگام کار با چاپگر اپسون با آن مواجه شوند، خروج صفحات سفید (خالی) از دستگاه است. خوشبختانه راه‌های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد و ما نیز در ادامه این مقاله به بررسی این مشکل و روش برطرف کردن آن خواهیم پرداخت. تا با انجام آنها بتوانید تعمیر پرینتر را خودتان انجام دهید.

همانگونه که گفتیم این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شده باشد. از تنظیمات مشکل در مانند هد و برد فرمتر (مین برد)، همگی در سفید چاپ کردن پرینتر نقش دارند. به طور کلی مهمترین دلایل این مشکل عبارتند از:

گرفتگی یا خشک شدن هد پرینتر

هد پرینتر اصلی ترین و مهم ترین قطعه در پرینتر های جوهرافشان اپسون و سایر برند هاست. اگر شما هفته ای 1 چاپ با پرینتر خود نگیرید هد دستگاه خشک می شود و نازل های هد گرفته می شود و باعث می شود دستگاه شما سفید چاپ بزند. در نظر داشته باشید برای اینکه هد دستگاهتان آسیب نبینه می بایست هر هفته یک چاپ رنگی با پرینتر خود بگیرید و از جوهر با کیفیت برای پرینتر خود استفاده کنید تا عمر مفید این قطعه افزایش یابد.

فاسد شدن جوهر یا عدم هواگیری کارتریج (دمپر مخزن)

جوهر نقش مهمی را در چاپ شما ایفا می کند. اگر جوهر شما مدت زیادی در مخزن باشد، غلیظ می شود و چاپ شما با مشکل رو به رو می شود. هر 6 ماه باید یا جوهر پرینتر را استفاده کنید یا اگر در مخزن پرینتر، جوهر اضافی آمد آن را دور بریزید زیرا جوهر بعد از 6 ماه غلیظ یا فاسد می شود و باعث گرفتگی یا خرابی هد شما می شود زیرا هد توان عبور دادن جوهر غلیظ را از نازل های خود ندارد.

                       جوهر اصلی 6 رنگ اپسون      جوهر پرینتر اپسون 100 سی سی چهار رنگ EPSON 100cc

همچنین ممکن است کارتریج ها یا دمپر مخزن هوا گرفته باشد که این هم می تواند یکی از دلایل سفید چاپ زدن پرینتر باشد. این نکته را همیشه  به یاد داشته باشید که کارتریج یا دمپر مخزن را هر 2 یا 3 ماه یکبار هواگیری کنید تا هم جوهر در شلنگ بچرخد و هم جوهری که به هد تزریق می شود تازه شود.

خرابی برد فرمتر

برد فرمتر یا مین برد پرینتر یکی از قطعات مهم و در واقع مغز پرینتر به حساب می آید. این قطعه دستورات را در بین قطعات منتقل می کند و دستور چاپ را از کامپیوتر به پرینتر می رساند. در صورت خرابی یا به اصلاح گیج زدن این قطعه چاپ شما با مشکل رو به می شود. فیوز هایی رو برد تعریف شده اند که ارتباط مستقیمی با هد دارند و در سوختن این فیوزها برد شما اروری در چاپ نمیدهد و کار میکند اما دیگر چاپ شما کلا سفید میشود و دیگر چیزی چاپ نمی کند.

در صورت خرابی برد فرمتر باید آن را نزد تعمیرکار متخصص ببرید تا قطعات بخش مین برد چاپگر را تعمیر یا در صورت لزوم تعویض کنند. این کار نیاز به دانش و تجربه بسیار بالایی دارد و کار همه کس نیست

سفید چاپ زدن پرینتر اپسون L3110

تا اینجا تمام مواردی که گفته شد مربوط به پرینتر و قطعات آن می شود. اما برخی مشکلات نرم افزاری هم وجود دارد که به کامپیوتر و درایور نصبی پرینتر شما بر میگردد. در این صورت شما باید به فکر آپدیت کردن درایور پرینتر خود باشید و مشکل را از سیستم خود برطرف کنید. در زیر توضیحات کاملی را در رابطه برای شما گذاشتیم:

آپدیت نبودن درایور پرینتر

هر نوع چاپگری که داشته باشید، باید همواره برای پرینت درایورهای آن را روی کامپیوتر خود را بروز نگه دارید. در غیر اینصورت، ممکن است اطلاعات به درستی از سیستم به چاپگر ارسال نشده و فایل چاپی به طور کامل پرینت نشود. شما کاربران محترم اداری کالا می توانید آخرین نسخه از درایور پرینتر خود را از سایت اداریز کالا بصورت رایگان دانلود کنید.

اداریز کالا، نمایندگی تخصصی تعمیر پرینتر های اپسون

شرکت اداریز کالا مرجع اختصاصی خدمات و فروش پرینتر های اپسون می باشد و در زمینه تعمیر پرینتر های جوهرافشان یکی از بهترین شرکت ها در ایران می باشد. لازم به ذکر است که اگر با مشکل سفید چاپ گرفتن یا سفید چاپ زدن پرینتر مواجه هستید می توانید تعمیر پرینتر اپسون خود را به اداریز کالا بسپارید. متخصصان ما در این مجموعه جنرال سرویس پرینتر های اپسون را انجام می دهند و هرگونه خرابی در هر قطعه را برطرف میکنند.

تعمیر پرینتر های اپسون P50

اگر نیاز به تعمیرات پرینتر خود در محل نیز دارید تکنسین های ما به آدرس شما فرستاده می شوند و مشکل دستگاه را برطرف می کنند. برای سفارش و دریافت خدمات کافیست تا با شماره 02188844045 – 02188309336 تماس بگیرید و با مشاوران اداریز کالا مشکل خود را در جریان بگذارید. کارشناس ما سریعا به آدرس شما اعزام می شود و دستگاه شما را عیب یابی و سرویس می کند. در ضمن تمامی خدمات اداریز کالا 1 ماه ضمانت بی قید و شرط دارد. پس با وجود اداریز کالا هرگز از خرابی پرینتر خود نهراسید.

2 دیدگاه دربارهٔ «مشکل سفید پرینت گرفتن اپسون»

  1. سبحان خان باباخانی

    با سلام. من یدونه پرینتر اپسون T50 دارم حدوده 4 ساله که کنار بوده و ازش استفاده نکردم. میخواستم بدونم قابل تعمیره؟ میشه درستش کرد. هزینه تعمیرش چقدر میشه؟

    1. مدیر سایت

      درود جناب وقتتون بخیر.
      به عرض شما باید برسانم که هد پرینتر شما باید توی حلال قرار بگیره تا ببینیم بالا میاد یانه. اگر هد درست شود دستگاه ارزش هزینه کردن و تعمیر داره، در غیر این صورت اگر هد درست نشود ارزش تعمیر ندارد.
      اگر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید داخل واتساپ به 09382204804 پیام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن