نصب مخزن (تانک) جوهر پرینتر

نصب مخزن جوهر پرینتر اپسون اچ پی و کانن

تبدیل کارتریج به مخزن

امروزه پرینتر های جوهرافشان تبدیل به یکی از پرفروش ترین پرینتر های موجود در  بازار ایران شده اند که طرفداران زیادی دارند. پرینتر های جوهرافشان برای چاپ از کارتریج یا مخزن بهره می برند. معمولا پرینتر هایی که به صورت فابریک مخزن دار هستند از قیمت بالاتری نسبت به پرینتر های کارتریجی برخوردار هستند. به همین دلیل بعضی از افراد قادر به خرید پرینتر های مخزن دار نیستند و روی به پرینتر های کارتریجی می آورند. 

البته افرادی که پرینتر های کارتریج دار خریداری کرده اند می توانند با هزینه بسیار پایین دستگاه خود را به یک پرینتر مخزن دار تبدیل کنند و در هزینه ها وقت خود صرفه جویی کنند. نصب مخزن جوهر پرینتر می تواند هزینه های دستگاه شما را تا 95% کاهش دهد و همچنین شما مجبور نیستید هر بار کارتریج چاپگر را شارژ کنید.

نصب تانک جوهر اچ پی

مخزن دار کردن پرینتر اچ پی

پرینتر های 4 رنگ جوهرافشان اچ پی مدل های (hp deskjet 2130 – Officejet 6500 – officejet 7000 – Officejet 7500A و …) از جمله پرینتر های اچ پی هستند که برای چاپ از دو کارتریج رنگی و مشکی استفاده می کنند که ظرفیت چاپ بسیار پایینی دارند. کارتریج های پرینتر hp حداکثر 200 تا 250 تا چاپ برای شما می گیرند.

نصب مخزن جوهر و پر کردن جوهر مخزن این قابلیت را به شما می دهد تا بتوانید تا 4000 تا چاپ بدون دردسر را با دستگاه خود بگیرید. هنگامی که شما پرینتر را مخزن دار میکنید باعث می شود تا کارتریج های رنگی و مشکی از طریق جوهر تغذیه شوند و شما دیگر نیازی به شارژ کارتریج خود ندارید و فقط کافیه جوهر مخزن را پر کنید.

لوازم مورد نیاز برای مخزن دار کردن پرینتر

برای مخزن دار کردن پرینتر های HP و CANON لازم است تا مخزن جوهر بدون کارتریج 4 رنگ اچ پی و کانن را از ما خریداری کنید. ولی برای پرینتر های اپسون لازم تا تانک مخزن اپسون کارتریج دار  با چیپ auto reset خریداری کنید. همچنین خرید جوهر با کیفیت پرینتر از دیگر کار هایی است که شما می بایست انجام دهید. پس از تهیه موارد بالا شما می توانید اقدام به نصب مخزن بر روی پرینتر خود کنید.

نصب مخزن جوهر پرینتر را چگونه انجام دهیم؟

مخزن دار کردن پرینتر کانن MG2540

برای نصب تانک جوهر پرینتر لازم است تا اطلاعات کافی در رابطه با پرینتر داشته باشید. نصب مخزن جوهر پرینتر کار آسانی نیست و نیاز به تجربه مهارت خاصی دارد. بهتر برای نصب تانک مخزن پرینتر خود از متخصصان اداریز کالا کمک بگیرید تا به شما کمک کنند. افراد مجرب و کاردان اداریز کالا نصب مخزن جوهر بر روی پرینتر شما را در طی 2 الی 3 ساعت انجام می دهند و خدمات خود را ضمانت می کنند.

در هنگام نصب مخزن بسیار باید مراقب باشید تا به کارتریج های دستگاه آسیب نرسانید و  یا عملکرد دستگاه را دچار مشکل نکنید. اگر نصب تانک مخزن به صورت اصولی انجام نشود ممکن است جوهر به داخل پرینتر نشت پیدا کند و کف پرینتر غرق در جوهر شود. پس اگر آدم فنی نیستید و دانش لازم را ندارید می توانید با هزینه ای بسیار ناچیز این کار را به اداریز کالا ما بسپارید.

مخزن دار کردن پرینتر اپسون

تانک دار کردن پرینتر epson در بعضی مدل ها امکان پذیر است. در بعضی از مدل ها کارخانه تولید کننده به صورت پیشفرض بر روی پرینتر ها تانک نصب کرده که میتوان از سری پرینتر هایی که با L شروع میشوند نام برد.بیشترین مدل هایی که نصب تانک روی آن ها به خوبی جواب داده است مدل های Epson Stylus™ Photo 1410Epson Printer Stylus Photo P50Epson Stylus Photo T50 Photo PrinterStylus Photo R290 – r270 … را میتوان نام برد. برای نصب تانک پرینتر EPSON میتوانید با شمار های داخل سایت تماس حاصل نمایید.

مزایا مخزن دار کردن پرینتر اپسون

مزایا مخزن دار کردن پرینتر اپسون

غالباً دو دلیل عمده برای استفاده از مخزن جوهر در پرینتر های اپسون وجود دارد . تمامی دلایلی که ممکن است افراد پرینتر اپسون خود را مخزن دار کنند عبارتند از:

۱- افزایش ظرفیت چاپ و سرعت آن بدون تعویض مکرر کارتریج

۲- ارزان بودن هزینه چاپ

3- توانایی حجم بالای چاپ و قیمت پایین جوهر در نهایت منجر به چاپ ارزان می شود.

4- اغلب افراد یا شرکت هایی که از سیستم تانک دار کردن پرینتر استفاده می کنند دارای حجم چاپ زیاد هستند. (برخی از آنها دفاتر فنی ، لابراتوارهای عکاسی ، مدارس و حتی دانشجویان و دانش آموزان هستند. )

6- هزینه پایین چاپ و سودمندی آن علت استفاده از این سیستم است.

آموزش نصب مخزن جوهر کانن

پرینتر های کانن که جدیدا وارد بازار ایران شده معمولا بیشتر مدل ها فاقد مخزن جوهر می باشند و از قیمت بسیار کمی نیز برخوردار هستند. از جمله این پرینتر ها می توان به پرینتر های (PIXMA MG2545s -PIXMA MG2540s – PIXMA TS3140) اشاره کرد که اتفاقا تبدیل به پرینتر های پرفروش بازار نیز شده اند. اما بزرگترین مشکلی که این دستگاه ها دارند این است که تنها ظرفیت چاپ 100 الی 150 کاغذ را دارند و سپس باید کارتریج ها شارژ شوند تا دوباره بشود با پرینتر چاپ بگیرید.

آموزش نصب مخزن جوهر پرینتر کانن

افرادی که تعداد چاپ بالایی دارند معمولا در هنگام خرید این پرینتر سعی می کنند که برای پرینتر خود تانک جوهر بگذارند تا هزینه های مصرفی دستگاه کمتر شود. با نصب مخزن شما می توانید 30 برابر بیشتر از تعداد چاپ فعلی دستگاه که 100 عدد است چاپ بگیرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «نصب مخزن (تانک) جوهر پرینتر»

  1. یاسر فاضلی

    سلام من پرینتر کانن mg2440 داشتم و حدود یکسال بود که گذاشته بودمش کنار. با کمک مجموعه اداریز کالا هم دو تا هد های دستگاهم تعمیر شد و هم روی این پرینتر مخزن گذاشتم که خیلی به صرفه هست.
    به شما پیشنهاد می کنم اگر پرینتر کارتریجی کانن دارید حتما اونو مخزن دار کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن