آشنایی با چاپ خوراکی روی کیک، چگونگی چاپ تصویر بر روی کیک

چاپ خوراکی روی کیک

چاپ عکس روی کیک، آموزش کیک تصویری

شاید تا به حال برای شما این سوال پیش آمده باشد که تصاویر چگونه بر روی کیک چاپ می شود؟ خب برای یافتن پاسخ سوال خود فقط کافی است ادامه این مطلب را مطالعه کنید. منظور از چاپ خوراکی همان چاپ عکس روی کیک های تولد است که همه ی ما در شیرینی فروشی ها  و مراسم ها دیده ایم  ودر این مقاله می خواهیم راجع به این چاپ مطالبی را مطرح کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه چاپ خوراکی روی کیک با سایت اداریز کالا همراه باشید.

چاپ خوراکی روی کیک چگونه انجام می شود؟

امروزه کیک هایی که بر روی آن ها تصاویری از شخصیت های کارتونی و یا حتی یک عکس شخصی سفارشی نقش بسته شده است، را به وفور در ویترین قنادی ها می بینید. این تصاویر را معمولا در شیرینی پزی و با استفاده از پرینتر های مخصوص تهیه می کنند. در این مقاله با نحوه تهیه کیک تصویری و چاپ خوراکی روی کاغذ مخصوص کیک تولد آشنا می شوید.

خب در قدم اول باید بدانیم که برای تهیه کیک تصویری به چه مواردی نیاز داریم؟

  1. پرینتر مخصوص برای چاپ کردن تصویر
  2. کاغذ خوراکی
  3. جوهر خوراکی

کاغذ خوراکی الفا پرینت a3پک جوهر 6 رنگ خوراکی چاپ کیک KopyKake

 نکات انتخاب بهترین پرینتر چاپ خوراکی روی کیک

درایور پرینتر اپسون مدل R2000

پرینتر هایی که میتوانند چاپ خوراکی روی کیک را انجام دهند اکثرا پرینتر های اپسون و کانن هستند.کیفیت چاپ پرینتر های کانن از پرینتر های اپسون بیشتر است اما طول عمر کمتری نسبت به پرینترهای اپسون دارند چرا که فرمول فنی چاپ پرینتر های کانن برحسب کریستال و حرارت کار میکنند، بنابراین زودتر دچار مشکل میشوند اما پرینتر های اپسون همانطور که قبلا گفتیم برحسب فرمول فنی چاپ پیزو ترمال هد کار میکنند و در نتیجه طول عمر بیشتری دارند. پرینتر هایی که چاپ خوراکی انجام می دهند باید از نوع مخزن دار باشند چرا که قرار است جوهر خوراکی داخل مخزن ریخته شود و هد از طریق جوهر تغذیه شود و از جوهر خوراکی برای چاپ استفاده می کند.

لیست پرینتر های اپسونی که می توانید با آن چاپ خوراکی را انجام دهید در لیست زیر آورده شده است.

  • پرینتر های سایز A3 اپسون
  • پرینتر های سایز A4 اپسون
  • پرینتر های کانن مناسب برای چاپ خوراکی

نکاتی در رابطه با پرینتر های خوراکی اپسون و کانن

این پرینترها یادارای مخزن فابریک کارخانه هستند یا مخزن روی انها نصب میشود.پرینترهای سری ال که اپسون میباشند دارای مخزن فابریک کارخانه هستند اما مابقی پرینترها دارای مخزن هایی هستند که کشور چین جداگانه ساخته است و روی دستگاه نصب میشود. برای چاپ خوراکی پرینترهایی که مخزن جداگانه دارند مناسب ترند زیرا اگر مخزن یا کارتریج به مشکل بخورد به راحتی میشود ان را باهزینه کم عوض کرد اما اگر فابریک باشد باید حتما خود مخزن را تعمیر کنید. برای خرید مخزن برای پرینتر خود می توانید با ما تماس بگیرید.

پرینترهای سری ال چون از دمپرهای جوهر و مخزن فابریک تشکیل شده است برای تعمیر باتوجه به قیمت ها درحال حاظر حدود ده میلیون ریال هزینه دارد درجایی که تعویض مخزن در پرینترهای غیر از سری ال هزینه شما نصف میشود. برای چاپ خوراکی اگر طول عمر پرینتر برایتان مهم بود از مدل اپسون استفاده کنید و اگر کیفیت مد نظر شما است، از پرینتر های مدل کانن استفاده کنید.

کاغذ خوراکی چیست و چه کاربردی دارد؟

درمبحث کاغذ اولین کاغذ خوراکی که عرضه شد محصول کشور امریکا با عنوان کپی کیک بود که بعد ها کشور چین طرح فیک این کاغذ را تولید کرد که از نظر ظاهر باهم تفاوتی نداشتند اما هنگامی که روی کیک قرار میگرفت دچار حباب میشد یا میشکست.

جنس کاغذ خوراکی طبق گفته های شرکت های تولید کننده از جنس ارد برنج است وبرای اینکه چاپ روی کاغذ بنشیند مایعی به نام کوتین روی کاغذ می ریزند. نکته ای که باید درمورد کاغذ خوراکی رعایت کنید این است که کاغذ هارا حتما داخل یخچال و در داخل پلاستیک نگه داری کنیم و 30 دقیقه قبل از چاپ ازیخچال خارج کنید زیرا در غیر این صورت کاغذ خشک شده و هنگام چاپ شکسته میشود.

کاغذ خوراکی الفا پرینت A4
خرید آنلاین کاغذ خوراکی با بهترین قیمت

جوهر خوراکی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

جوهر پودری است به نام دای که به مایعی به نام رزین میزنند اما درجوهرهای خوراکی به جای رزین از گلیسیرین استفاده میشود که مقدار کمی از شیمیایی بودن جوهر کم میکند به همین خاطر توصیه می شود بعد از اتمام مراسمات کاغذ خوراکی را جدا کرده و بعد مصرف کنید.

جوهر هایی که دربازار عرضه میشود معمولا 100 سی سی می باشند که اگر شما فول پیج A4 بخواهید در نظر بگیرید و ازهمه رنگ به صورت مساوی استفاده کنید حدود 500 یا 600 برگ A4 با یک پک کامل جوهر میتوانید چاپ کنید.

برای خرید جوهر خوراکی با کیفیت kpykake اصلی می توانید با مشاوران فروش اداریز کالا تماس بگیرید. برای استعلام قیمت و خرید کلیک کنید.

پک جوهر 6 رنگ خوراکی چاپ کیک KopyKake
جوهر خوراکی اصلی 6 رنگ kopykake

در ساخت جوهر از ماده ای به اسم کوتین استفاده می شود. کوتین باعث میشود که جوهر به بافت کاغذ نفوذ نکند و روی کیفیت چاپ تاثیری نگذارد. برند های مختلفی بعد از کپی کیک وارد بازار شد که امروزه در خود ایران کاغذ خوراکی تولید و مطلوبیت خوبی را دارا میباشد.

خرابی های پرینتر چاپ خوراکی بیشتر به جوهر مربوط است زیرا جوهرهای جوهر های خوراکی دارای گلیسیرین هستند که اگر پرینتر به مدت طولانی استفاده نشود گلیسیرین باعث ازبین رفتن نازل های هد میشود که در پرینترهای کانن کریستال ها اسیب میبینند و در پرینترهای اپسون پیزو هایی که زیر ترمال هد قرار دارند به مشکل میخورند.

جشنواره ویژه شب یلدا

تعمیر پرینتر خوراکی

پرینترهای چاپ خوراکی معمولا 6 ماه یک بار نیاز به سرویس دارند که در شرکت اداریز کالا تعمیرات توسط کادری مجرب و متخصص انجام میشود. تکنسین های اداریز کالا دستگاه های چاپ خوراکی را جنرال سرویس می کنند و تمام عیب هاب پرینتر را بر طرف می کنند. لازم به ذکر است که کلیه خدمات خاص سرویس اعم از تعمیرات پرینتر و همچنین شارژ کارتریج، دارای ضمانت کیفیت می باشد.

تعمیر پرینتر اپسون در محل

کارشناسان متخصص و مرکز مجهز خدمات ما باعث می‌شوند با اطمینان، 6 ماه گارانتی اصلی روی تعمیرات به شما بدهیم. ما می‌توانیم در محل شما عیب یابی کرده و در صورت لزوم تعمیرات را انجام دهیم. ما کلیه ماشین‌های اداری مثل پرینترهای لیزری و جوهرافشان، پلاترهای گرافیکی و عریض و انواع اسکنر را به صورت تخصصی تعمیر می‌کنیم.

4 دیدگاه دربارهٔ «آشنایی با چاپ خوراکی روی کیک، چگونگی چاپ تصویر بر روی کیک»

  1. سلام ممنون از توضيحات خوبتون سوالي داشتم اينكه گفتي اگر براي مدا طولاني استفاده نشود خراب ميشه حداقل زمان چقد هست يعني هر روز بايد چاپ رو انجام داد؟؟؟

    1. مدیر سایت

      به طور کلی در رابطه با پرینتر های جوهرافشان به این شکل هست که حداقل هر هفته یا هر 10 روز یکبار با پرینتر یک چاپ رنگی بگیرید تا هد دستگاه خشک نشه.
      این نکته رو رعایت کنید عمر مفید پرینتر شما افزایش پیدا میکنه.

  2. سجاد حجاری

    سلام وقتتون بخیر. من داخل سایت نگاه کردم کاغذ خوراکی سایز A4 گذاشته بودید و قیمتش هم خوب بود خرید کردم، میخواستم ببینم کاغذ خوراکی A3 هم موجود دارید؟ اگر دارید قیمتش چنده؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن