مقایسه چاپگرهای لیزری و جوهر افشان (نقاط ضعف و قدرت)

مقایسه پرینتر های لیزری و جوهرافشان


امروزه پرینتر های جوهرافشان و لیزری زیادی برای استفاده کاربران وجود دارد و این دو مدل دستگاه همیشه در رقابت با هم هستند. یکی از تصمیمات اولیه ای که شما باید اتخاذ کنید تعیین نوع چاپگر و انتخاب کارتریج(جوهر یا تونر) مورد نیاز شماست. دو گروه بزرگ چاپگرها برای انتخاب شما وجود دارد ، چاپگرهای لیزری و جوهر افشان. هر دو گزینه مزایا و معایب مختلفی دارند. برخی از عواملی که ممکن است در تصمیم شما تأثیرگذار باشند شامل هزینه های راه اندازی و کیفیت نتایج چاپ شده هستند.

در اینجا برخی از فاکتور هایی وجود دارد که شما باید در نظر بگیرید:

1. عملکرد
تفاوت اصلی بین چاپگرهای لیزری و جوهر افشان در نوع کارتریج یا رنگی است که هر چاپگر استفاده می کند. چاپگرهای لیزری از پودر (تونر) برای چاپ استفاده می کنند، این در حالی است که چاپگر های جوهر افشان از رنگ مایع (جوهر) استفاده می کنند. چاپگر لیزری با استفاده از هوش مصنوعی دستور می دهد که کجا و چه زمانی باید تونر روی کاغذ پخش شود. از طرف دیگر ، تکنولوژی چاپگر جوهر افشان به گونه ایست که با حرکت کارتریج در دستگاه، هد رنگ های مختلف را با استفاده از سوزن هایی که در زیر آن تعبیه شده به روی کاغذ می پاشد.

2. هزینه ها
انتخاب چاپگر مناسب بسته به نوع انتخاب شما می تواند هزینه های متفاوتی به همراه داشته باشد. هزینه اولیه ای که شما صرف خرید دستگاه می کنید می تواند بین چاپگرهای لیزری و جوهر افشان متفاوت باشد ، به طور کلی پرینترهای لیزری گزینه گرانتری هستند. هزینه خرید و تعویض کارتریج نیز عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. به طور کلی ، جایگزینی تونر گران تر است. اگرچه رنگ های مایع (جوهر) معمولاً هزینه کمتری دارند ، اما ممکن است نیاز باشد که آنها را بیشتر تعویض کنید. این ممکن است هزینه های شما را در طولانی مدت افزایش دهد. در کل داشتن یک پک اضافی چه جوهر و یا تونر برای دستگاه لازم است تا هنگامی که رنگ کارتریج شما به اتمام رسید بتوانید بی دغدغه آن را جایگزین کنید.

3. فضا
اگر فضای محدودی برای نگهداری دستگاه چاپگر خود دارید ، بهترین گزینه می تواند جوهر افشان باشد. چاپگرهای جوهر افشان به راحتی روی میز کامپیوتر قرار میگیرند و فضای کمی را اشغال می کنند. اگر قصد جا به جایی چاپگر خود را در آینده دارید ، حمل و نقل پرینتر های جوهر افشان راحت تر است. از طرف دیگر ، پرینترهای لیزری اغلب بزرگتر هستند و ممکن است به محوطه ای خاص برای نگهداری از آن احتیاج داشته باشند.

4. سرعت
چاپگرهای لیزری و به نوبه خود کارتریج های تونر در مقایسه با چاپگر های جوهر افشان سرعت چاپ بیشتری دارند.چاپگرهای جوهر افشان علاوه بر کندتر بودن ، ممکن است نیاز به پر کردن مجدد کاغذ داشته باشند که باعث کند شدن روند چاپ شما می شود. به عنوان مثال ، چاپ همزمان تعداد زیادی صفحه ممکن است یک چالش باشد ، زیرا ظرفیت چاپگر لیزری می تواند تعداد بیشتری را چاپ کند.

5. کیفیت
وقتی نوبت به کیفیت کالای چاپی می رسد ، چاپگر لیزری و کارتریج تونر به صورت ترکیبی کیفیت بالاتری به شما می دهند. دقت چاپگر لیزری با چاپگر جوهر افشان متفاوت است. اگر یک کاغذ با جوهر مایع چاپ شود ممکن است که تصویر بی کیفیت باشد یا در اسناد چاپی لکه هایی روی کاغذ باشد و یا حتی کاغذ بعد از چاپ مرطوب باشد ولی کارتریج تونر کمتر به این مشکلات بر میخورد.

کارتریج های تونر و جوهر مزایای منحصر به فردی را به خریدار ارائه می دهند. به سادگی این مهم است که شما در بین این فاکتور ها به چه چیزی بیشترین اهمیت را می دهید تا تعیین کنید کدام گزینه برای نوع کار شما مناسب است.

خلاصه مقاله
وقتی تصمیم گرفتید کدام نوع چاپگر برای شما مناسب است ، می توانید انتخاب خود را براساس عواملی مانند قابلیت های چند منظوره و چاپ رنگی محدود کنید. چاپگر شما برای موفقیت در کار یا تحصیلات حیاتی است ، بنابراین مطمئن شوید که چاپی را ارائه می دهید که مناسب شما باشد ، چه چاپگر جوهر افشان باشد چه لیزری.
اگر می خواهید بهترین گزینه را از بین دستگاه های جوهرافشان و لیزری انتخاب کنید میتوانید از مشاوران ما کمک بگیرید.(0938220480402188844045)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن