مشکلات و کد های خطای پرینتر های جوهرافشان کانن

مشکلات متداول پرینتر کانن

مشکلات متداول پرینتر های کانن

پرینتر کانن یکی از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده‌ی پرینتر در دنیا است و سابقه زیادی در این زمینه دارد. اما این پرینترهای ژاپنی نیز درمدت کارکرد خود با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند، البته این مشکلات به سادگی قابل حل هستند. اگر پرینتر کانن شما نیز دچار مشکل شده و یا پیام‌های خطا می‌دهد در ادامه این مطلب به شما راهکار هایی را برای حل مشکل بیاموزیم. همه ما انتظار داریم چاپگری که می خریم برای مدت ها بدون مشکل کار کند، اما معمولاً به دلیل استفاده های نادرست و تنظیمات اشتباه دستگاه، ممکن است با مشکل مواجه شویم. در این مقاله قصد داریم تمامی مشکلاتی که ممکن است در حین استفاده از دستگاه، به آن بر بخورید را برای شما بیان کنیم:

  • چرا پرینتر کانن چاپ نمیگیرد

در رابطه با این مشکل، بهتر است در ابتدا شما چراغ های نمایشگر پرینتر را بررسی کنید تا متوجه یک الگوی خاص در هنگام چشمک زدن شده و کد خطایی که پرینتر با آن مواجه شده را متوجه شوید. در زیر می توانید تعدادی از کد های خطایی که پرینتر جوهرافشان کانن شما ممکن است نشان دهد را تماشا کنید. هرگاه با این مشکلات رو به رو شدید بهتر با یک تعمیرکار پرینتر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

♦نکته: (برای تشخیص کد خطا ابتدا باید تعداد دفعات چشمک زدن آلارم نارنجی یا چراغ پاور را بشمارید. البته در صورت نصب درایور می توانید کد خطا را در پرینتر مشاهده کنید)

تعداد چشمک شماره کد خطا دلیل مشکل
2 5100 خطای کریج (قطعه حامل هد)
3 6000 خطای کاغذ کش
4 5C00 سنسور یونیت کلین
5 5700 سنسور کاست کاغذ ASF
6 5400 دمای بیش از حد
7 5B00 اشباع شدن نمد های جذب کننده جوهر ضایعات
8 5200 مشکل هد پرینتر
9 6800 مشکل ایپیرام
11 5110 خطای کریج (قطعه حامل هد)
12 6A00 خطای پمپ مکش و قسمت کلین
13 6B00 خطای کاغذ کش
14 6B10 خطای کاغذ کش
15 9000 مشکل USB یا برد
16 6C00 مشکل در قسمت یونیت کلین و پمپ مکش
17 6D00 مشکل درایور موتور
19 6502 مشکل تانک جوهر یا کارتریج
20 6500 سایر مشکلات سخت افزاری
چشمک زدن مداوم *** خطای ROM
روشن بودن آلارم *** خطای RAM

ارورهای رایج در پرینتر کانن و راه حل های آن

کدخطا 1063 : در صورتی که ابعاد کاغذ وارد شده به پرینتر کوچکتر باشد با این ارور رو به رو خواهید شد. هر چاپگری دارای اندازه ی کاغذ تعیین شده ای است و در صورتی که کاغذ ورودی به دستگاه متناسب با اندازه ی پرینتر نباشد کارکرد آن دچار مشکل می شود.

کدخطا 1856 : این ارور زمانی نمایش داده می شود که دریچه ی داخلی موقع پرینت بر روی کاغذ باز شود و امکان ادامه ی فرآیند چاپ وجود نداشته باشد. درب داخلی را ببندید و دکمه Resume/Cancel را برای رفع خطا فشار دهید.

کدخطا 1320 : برای رفع این ارور درب جلو کاغذ را به درستی قرار دهید و دکمه Resume/Cancel را فشار دهید. در صورتی که همراه با این ارور چراغ سبز هم روشن باشد مشکل از RAM بوده و دستگاه به تعمیرات نیاز دارد.

کدخطا 2500 : زمانی که چاپگر در تنظیم خودکار هد پرینتر با مشکل رو به رو شده باشد با این خطا رو به رو خواهید شد. در صورت بروز این ارور تنظیمات هد پرینتر اعمال نشده و لازم است برای تعمیرات آن به واحد تعمیرات پرینتر کانن مراجعه کنید.

کد ارور ۱۴۰۱/۱۴۰۳ : یکی دیگر از ارور های رایج در دستگاه کانن زمانی نشان داده می شود که هد پرینتر به درستی نصب نشده و عملکرد چاپگر را با مشکل مواجه می کند.برای رفع خطای فوق و شروع چاپ ابتدا هد پرینتر را به درستی در جای خود قرار کنید.

کد ارور ۱۷۰۰ : یکی دیگر از ارورهای رایج در پرینتر کانن مربوط به میزان جوهر آن است.این ارور زمانی که جوهر بیش از مقدار مناسب در چاپگر وجود داشته باشد نمایش داده می شود.برای رفع این مشکل کافی است میزان جوهر را تنظیم کنید.

کد ارور ۱۰۰۰ : این کد خطا هنگامی مشاهده می شود که در کاغذ کش بالا کاغذی برای چاپ وجود نداشته باشد، برای رفع این مشکل کافی است کاغذ را در کاست قرار داده و Resume را فشار بدهید.

تعمیرات پرینتر کانن در محل

نمایندگی تعمیرات پرینتر کانن در محل اداریز کالا در استان تهران با بهره مندی از تعمیرکاران حرفه ای در واحد تعمیرات کلیه ی سرویس های تعمیراتی را در بالاترین سطح کیفی ارائه می کند. مهندسان در واحد تعمیرات کانن به تمامی قطعات دستگاه آشنا بوده و به راحتی می توانند خدمات تعمیراتی را در کمترین زمان ارائه کنند. فرآیند تعمیرات هر محصول در این واحد به صورتی است که ابتدا دستگاه عیب یابی شده و سپس تعمیرات آن امکان پذیر می شود. بهره مندی از امکانات و تجهیزات تعمیراتی در این واحد سبب شده تا تعمیر انواع محصولات کانن از جمله انواع دستگاه کپی ، پرینتر و اسکنر امکان پذیر باشد .

ذکر این نکته الزامی است که تمامی خدمات صورت گرفته در قبال تعمیر دستگاه شما ضمانت می شود و همین طور اگر دستگاه شما نیاز به تعویض قطعه داشته باشد، ما قطعه معیوب را با یک قطعه اصلی جایگزین می کنیم و همچنین قطعه تعویضی نیز توسط شرکت ضمانت می شود. اگر خودتان نمی توانید برای تعمیرات پرینتر کانن خود به شرکت ما مراجعه کنید فقط کافی است تا با شرکت ما تماس بگیرید و ما را از مشکل پرینتر کانن خود با خبر کنید تا برای تعمیرات پرینتر کانن در محل یک تعمیرکار را به مکان مورد نظر شما اعزام کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن