نصب پرینتر در ویندوز 10

نصب پرینتر در ویندوز 10
آموزش کامل و تصویری نصب چاپگر در ویندوز 10

نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ کار نسبتا آسانی است و اکثر مراحل به صورت خودکار انجام می شود؛ اما بعضی مواقع کاربران به دلایل مختلفی در هنگام نصب پرینتر با مشکل مواجه می شود. در ادامه به آموزش نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ و بررسی مشکلات احتمالی هنگام نصب آن می پردازیم.

کمپانی مایکروسافت در ویندوز ۱۰ تلاش کرده است روش های مرتبط با نصب و راه اندازی سخت افزارها را آسان تر کند و نصب و راه اندازی پرینتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. نصب اکثر پرینتر ها در ویندوز ۱۰ تقریبا به صورت خودکار انجام می شود و کاربران در هنگام نصب آن نباید با مشکل خاصی مواجه شوند؛ اما گاهی اوقات در هنگام نصب و راه اندازی با مشکلاتی مواجه می شوند. چنانچه با نصب چاپگر در ویندوز ۱۰ مشکلی دارید، این مطلب می تواند به شما کمک کند.

مرحله اول

دانلود درایور (فایل نصبی) پرینتر

برای نصب هر چاپگر ما نیاز به فایل نصبی یا درایور پرینتر داریم. در پرینتر نیز می بایست ابتدا مانند دیگر سخت افزار های رایانه ابتدا به سیستم شناسانده شود و سپس می توانیم از آن استفاده کنیم. برای دانلود درایور پرینتر از سایت اداریز کالا دو روش وجود دارد:

دانلود درایور پرینتر

  • روش اول: آسان ترین روش برای دانلود درایور پرینتر این است که در قسمت جست و جو سایت که در ابتدا صفحه موجود است کلمه ‘درایور‘ + ‘ برند و مدل پرینتر‘ دستگاه خود را سرچ کنید و سپس در نتایج جست و جو وارد نتیجه مورد نظر شوید و سپس می توانید با توجه به 32 یا 64 بیت بودن ویندوز سیستم خود اقدام به دانلود درایور پرینتر خود کنید.
  • روش دوم: پرینتر ابتدا از منو سایت به بخش درایور پرینتر مراجعه کنید در در انجا با توجه به برند سازنده پرینتر خود وارد صفحه مورد نظر شوید. در آنجا می توانید درایور پرینتر های مختلف را مشاهده کنید که می بایست تصویر و نام پرینتر مورد نظر خود را پیدا کنید و وارد صفحه آن شوید. سپس می توانید با توجه به 32 یا 64 بیت بودن ویندوز سیستم خود اقدام به دانلود درایور پرینتر خود کنید.
مرحله دوم

نصب درایور پرینتر در ویندوز 10

برای نصب درایور پرینتر، در گام نخست لازم است تا پرینتر را با استفاده پورت USB به کامپیوتر متصل نمایید. پس از این کار، فایل نصبی را که دانلود کرده بودید را اجرا و نصب را آغاز نمایید. نصب درایور پرینتر بسیار ساده بود و شما می توانید مراحل نصب را همچون نصب یک بازی کامپیوتری مرحله به مرحله با کلیک برروی گزینه next دنبال نمایید.

نکته حائز اهمیت در حین نصب درایور پرینتر: شما می بایست زمانی کابل USB پرنیتر را به کامپیوتر و یا لپ تاپ خود وصل کنید که سیستم از شما بخواهد. اگر کابل را در ابتدای نصب، وصل کرده اید، پرینتر را زمانی روشن کنید که پیغام اتصال USB صادر شده باشد.

پس از پایان مراحل نصب در قسمت کنترل پنل سیستم عامل خود گزینه device and printer را انتخاب نموده و در قسمت printer ، پرینتر نصب شده خود را مشاهده نمایید. سپس روی پرینتر کلیک راست نموده و گزینه set as default printer را فعال نمایید. در صورتی که نصب درایور پرینتر خود را به درستی انجام داده باشید می بایست زیر گزینه printers آنرا مشاهده نمایید. در غیر اینصورت روی گزینه add a device کلیک نمایید و پرینتر خودرا انتخاب نموده و مراحل نصب را دنبال نمایید.

روش نصب پرینتر در ویندوز 10

نکته: اگر پرینتر شما نمایش داده نمی شود بهتر است از روشن بودن پرینتر خود و درستی اتصالات آن مطمئن شوید. اگر موارد مذکور بدرستی انجام شود و اصول یک نصب صحیح کاملا رعایت شود پرینتر شما آماده به کار بوده و کافیست دستور پرینت را از صفحه مورد نظر خود صادر نمایید.

افزودن پرینتر کابلی در ویندوز 10

گاهی در هنگام نصب چاپگر دچار مسائلی می شوید که معمولا به قدیمی بودن پرینتر مربوط میشود که در صورتی که از پرینتر های بی سیم جدید استفاده شود مشکلات هنگام نصب نیز برطرف میشود. با توجه به بالا بودن قیمت پرینتر های جدید اگر هزینه خرید آن را ندارید راه حل های دیگر برای پرینتر های کابلی وجود دارد. در ویندوز 10 پرینتر هایی که با اتصال کابل میباشد می توانند به رایانه متصل شوند. پرینتر ها به وسیله پورت اتصال (USB) به کامپیوتر متصل میشوند و بعد از اتصال بهتر است درایور پرینتر های جدید را دانلود کنید و از چاپگر به راحتی استفاده نمایید. 

برای نصب پرینتر های کابلی با ورود به منوی (Start)  گزینه (Setting) را انتخاب کنید و سپس با انتخاب (Device) وارد این قسمت شوید. سپس گزینه (printers & scanner) را انتخاب کنید و روی قسمت (Add printer)  را انتخاب نمایید. در بخشی که اسکنر و پرینترها جستجو میشوند گزینه ای به نام (Find a printer  by other option) را پیدا و انتخاب کنید که بعد از آن  روش های مختلف نصب پرینتر را مشاهده میکنید که میتوانید یکی را برای نصب انتخاب نمایید. که در ادامه این روش ها را توضیح می دهیم.

اضافه-کردن-پرینتر-در-ویندوز-10
نحوه افزودن پرینتر کابلی به ویندوز 10

My printer is a little older. Help me find it : اگر پی را  در چند سال اخیر خریداری کرده اید و قدیمی نمی باشد از این گزینه استفاده کنید. ویندوز در این گزینه دستگاه هایی را که با پورت اتصال قدیمی به رایانه متصل شوند را جستجو میکند و چاپگر شما را سریع شناسایی میکند که به راحتی قابل نصب میباشد. اگر پرینتر شما بسیار قدیمی باشد ممکن  است نتوانید در ویندوز 10 آن را استفاده کنید زیرا شرکت های سازنده سخت افزارها محصولات قدیمی خود را پشتیبانی نمیکند.

Select a shared printer by name : در این روش برای ادارات، شرکت ها و مکان هایی که به چند کامپیوتر اشتراک گذاشته میشود و یا قبلا متصل شده اند استفاده میشود اما گاهی این موضوع سبب میشود ویندوز 10  پرینتر ها را به خوبی شناسایی نکند. در این گزینه چاپگری را که مورد استفاده قرار داده اید را میتوانید جستجو کنید تا راحت تر شناسایی کرده و نمایش دهد.

Add a printer used a TCP/IP address or hostname : این روش تنطیمات به صورت دستی وارد میشود و کمی دشوار تر میباشد. در این روش برای شما پنجره ای باز میشود که در آن Device Type و نام هاست یا ادرس IP را میتوانید مشخص کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید تنظیمات بخش Port Device را بر روی TCP/IP قرار بدهید. باید آدرس IP و Portname پرینتر خود را جستجو نمایید که با این کار میتوانید شبکه ای را که پرینتر از آن استفاده میکند را تشخیص دهد.

Add a Bluetooth, wireless or network discoverable printer : در این روش ویندوز علاوه بر وای فای از طریق بلوتوث دستگاه شما را جستجو میکند. گاهی به دلیل پایین بودن قدرت شبکه وای فای قادر به شناسایی نمیباشد که برای حل این مشکل  میتوانید از طریق بلوتوث اقدام کنید. 

Add a local printer or network printer with manual settings : در این گزینه چند پنجره را نمایش میدهد که میتوانید به صورت دستی چاپگر خود را انتخاب نمایید. ابتدا تنظیمات قسمت printer port را که پیش فرض میباشند را انجام دهید و نام کمپانی و مدل پرینتر را از فهرستی که نمایش داده میشود را انتخاب نمایید که میتوانید درایور سازگار را نیز دانلود کنید. سپس نام پرینتر خود را  انتخاب و نیز در مرحله بعد تنظیمات اشتراک گذاری پرینتر را انجام دهید.

مشکلات نصب پرینتر در ویندوز 10

اگر بعد از نصب متوجه شدید که پرینتر خوب کار نمیکند باید مراحل های مختلفی را برای این مشکل بررسی کنید. در مرحله اول بهتر است که درایورهای جدید را برای پرینتر مورد استفاده قرار دهید که برای این کار میتوانید از طریق سایت کمپانی های سازنده چاپگر و یا ویندوز دانلود کنید. درایورهای جدید سازگاری پرینتر با ویندوز 10 را دارد که باعث وصل شدن به کامپیوتر میشود.

در صورتی که با درایور جدید هم سازگار نبود شما میتوانید با اپلیکیشن Printer Troubleshooter ماکروسافت برای حل این مشکل اقدام نمایید.بعد نصب آن صفحه ای نمایش داده میشود که باید پرینتر خود را در آن مشخص کنید و همه مشکلات را بررسی نمایید که اطلاعات خوبی را به شما ارائه میدهد که میتوانید برای مشکلات چاپگر هم از آن نیز استفاده نمایید.

1 دیدگاه دربارهٔ «نصب پرینتر در ویندوز 10»

  1. {دوربین مداربسته هایک ویژن}

    حرف نداشت ❤️❤️❤️
    با آموزش شما پرینتر سامسونگ خودم را روی ویندوز 10 نصب کردم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن