تعمیر کاغذ کش پرینتر لیزری و جوهر افشان

عیب یابی وتعمیر کاغذ کش

تعمیر کاغذ کش پرینتر در حل بسیاری از مشکلات مربوط به کاغذ بسیار حائز اهمیت است. این قطعه همچون بسیاری از قطعات دیگر، به مرور و در پی استفاده های مکرر دچار مشکلاتی می شود که نیاز به تعمیر و تعویض دارد. کاغذ کش وظیفه ورود و خروج کاغذ به داخل پرینتر را بر عهده دارد و در صورت خرابی در واقع نیم بیشتری از عملکرد دستگاه تحت تاثیر قرار می گیرد که باید قطعات آن (پد و پیکاپ رولر) تعمیر و یا در بعضی موارد تعویض شود.

کاغذ کش پرینتر چیست؟

پیکاپ نام دیگر کاغذ کش پرینتر است . کاغذ کش پرینتر قطعه ای بسیار مهم و حیاتی در دستگاه پرینتر به حساب می آید چرا که در ایتدای شروع فعالیت دستگاه این قطعه باید برگه را به طور صحیح به داخل دستگاه هدایت کرده و همین برگه را پس از چاپ به خارج از دستگاه هدایت کند . تا زمانی که این قطعه فعالیت خود را به خوبی انجام ندهد ، برگه به صورت صحیح داخل دستگاه هدایت نمیشود و در واقع دستگاه شما بی استفاده باقی میماند. دلیل کاغذ نکشیدن پیکاپ به داخل پرینتر به دلیل فرسوده شدن لاستیک و از بین رفتن عاج های روی آن می باشد که باید تعویض شود.

تعمیر کاغذکش پرینتر

 این قطعه در عملکرد دستگاه در ورود و خروج کاغذ نقش اصلی را ایفا می کند و در صورت وجود نقص و اختلال دراین بخش عملکرد کل دستگاه دچار مشکل می شود . خرابی های کاغذ کش پرینتر معمولا سطحی است و با کمی تاثیر گذاشتن بر روی آن مشکل قابل رفع است. بیشترین مواردی که سبب از کار افتادگی کاغذکش یا خرابی آن میشود گرد و غبار و عدم نظافت دستگاه است که در دراز مدت سبب کند شدن و اختلال در کار دستگاه می شود . با اینکه کشیدن کاغذ به داخل دستگاه توسط کاغذ کش صورت میگیرد ولی عدم مکش کاغذ به داخل دستگاه همیشه به دلیل خرابی کاغذکش نمیباشد و میتواند مشکلات دیگری از جمله کثیف بودن کلاج ها و بسته بودن مسیر های قرار گیری کاغذ هم باشد . به همین دلیل قبل از انجام هر کاری از باز و تمیز بودن مسیر های قرار گیری کاغذ اطمینان کسب کنید.

انواع مختلف کاغذ کش پرینتر

کاغذ کش ورودی

کاغذکش ورودی بخشی است که برگه را از روی سینی کاغذ به داخل دستگاه می کشد . در زمان خرابی این قطعه کاغذ به دستگاه وارد نشده و در نتیجه فرآیند چاپ انجام نمی شود .

کاغذ کش میانی

کاغذکش میانی یا داخلی وظیفه ی نگه داشتن برگه به هنگام پرینت و جا به جایی آن در میان دو کاغذکش ورودی و خروجی را بر عهده دارد . خرابی این بخش یکی از دلایلی است که باعث گیر کردن کاغذ در پرینتر می شود .

کاغذ کش خروجی

کاغذکش خروجی وظیفه انتقال برگه چاپ شده به بیرون دستگاه را بر عهده دارد . پس از آن که تونر توسط مگنت جذب کاغذ شد ، فیوزینگ یا هیتر پرینتر با انتقال گرما به برگه باعث ثبت تونر بر روی کاغذ می شود و بعد از انجام این فرآیند برگه به وسیله ی کاغذکش خروجی به بیرون پرینتر فرستاده می شود .

تعمیر اچ پی

آموزش تعمیر کاغذ کش پرینتر اچ پی

اگر شما هم یکی از کاربران پرینترهای اچ پی هستید و در حال حاضر متوجه بروز اشکالاتی در بخش کاغذ کش این دستگاه شده اید بهتر است راهکارهای ارائه شده در ویدئو زیر را امتحان نمایید. توصیه می شود در صورتی که مهارتی در انجام تعمیرات ندارید، تعمیرات کاغذ کش پرینتر اچ پی را به متخصصان این کار بسپارید.

اگر شما می خواهید که خود اقدام به سرویس یا تعمیر کاغذ کش پرینتر خود کنید بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید تا مشکلی برای دستگاه شما به وجود نیاید:

  1. کابل برق را از پرینتر بکشید و اجازه بدهید پرینتر خنک شود.
  2. در تونر کارتریج را باز نمایید و تونر کارتریج را در آورید.
  3. محل غلطک کاغذ کش را پیدا نمایید.
  4. خارهای کوچک سفید رنگ کنار غلطک کاغذ کش را با انگشت به سمت بیرون فشار دهید و غلطک کاغذکش را به سمت بیرون بچرخانید.
  5. به آرامی غلطک کاغذکش را بیرون بیاورید.
  6. غلطک کاغذ کش جدید را در شکاف غلطک کاغذ کش قبلی قرار دهید.
  7. نکته: زائده های دایره ای و مستطیلی دوطرف غلطک کاغذ کش قبلی قرار دهید.
  8. بالای غلطک کاغذ کش را بچرخانید تا غلطک کاغذ کش در محل خود قفل شود.
  9. تونر کارتریج را در محل خود قرار دهید و در تونر کارتریج را ببندید.
  10. کابل برق را به دستگاه وصل نموده و دستگاه را روشن نمایید.
  11. در صورتی که مشکل ایجاد شده در دستگاه برطرف نشد می توانید با مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی اداریز کالا، تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای ارائه خدمات به محل شما اعزام شوند.
تعمیر کانن

تعمیر کاغذ کش کانن

یکی دیگر از خدماتی که کاربران پرینتر می توانند با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر کانن اداریز کالا از آن بهره مند گردند، سرویس های مرتبط با تعمیر کاغذ کش پرینتر کانن است. اگر شما هم از دارندگان و کاربران پرینترهای کانن هستید اما در حال حاضر مشکلاتی در کاغذ کش پرینترتان مشاهده می نمایید، با حضور در مرکز تعمیر پرینتر اداریز کالا می توانید تخصصی ترین سرویس های مرتبط را دریافت نمایید. متدهای به کار رفته در این مرکز پس از بررسی و تعمیر پرینترهای بی‌شمار جمع‌آوری و تدوین گشته ‌اند از این‌رو مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌های تعمیر هستیم.

تسلط متخصصان شرکت اداریز کالا بر جدید ترین متدها این امکان را فراهم آورده تا اغلب مشکلات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری پرینترهای کانن به بهترین شیوه رفع و برطرف گردند. دارندگان این مدل پرینتر می توانند با حضور در شرکت ما از تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه از جمله خدمات مرتبط با تعمیر کاغذ کش پرینتر کانن بهره مند گردند.

تعمیر اپسون

تعمیر کاغذ کش اپسون

وقتی دستور پرینت به دستگاه داده می شود، کاغذ کش اولین قطعه ای است که درگیر فرایند چاپ می گردد. کاغذ به داخل دستگاه هدایت شده و با حمایت سایر قطعات از جمله فیوزینگ، فرایند چاپ تکمیل می شود. ممکن است کاغذ کش نتواند کاغذ را به داخل دستگاه هدایت کند یا کاغذ به طور کامل وارد دستگاه نمی شود؛ یا کاغذ کش در قسمت خروج کاغذ ایراد داشته باشد. گاهی ورود و خروج کاغذ به خوبی انجام می شود ، اما کاغذ کش میانی که وظیفه انتقال کاغذ بین قطعات داخلی دستگاه را دارد، وظیفه خود را به خوبی نتواند انجام دهد. در هر صورت با تعمیر کاغذ کش پرینتر این مشکلات بررسی و حل می شوند و تصویر نهایی کیفیت اولیه خود را باز خواهد یافت.

با توجه به ویدئو زیر می توانید خود اقدام به سرویس پد و پیکاپ کاغذ کش پرینتر اپسون نمائید. در صورت بروز هرگونه مشکل در کاغذ کش و ADF پرینتر خود، می توانید به مرکز خدماتی اداریز کالا مراجعه نموده و از خدمات این مرکز بهره مند شوید. این مژده را به کاربران گرامی می دهیم که تمامی ایرادات کاغذکش در این مرکز به سرعت رفع شده و پرینتر یا چاپگر شما کیفیت اولیه ی خود را بازخواهد یافت. در صورتی که چاپگر شما با مشکل مواجه شده است با متخصصین ما در واحد تعمیر چاپگر تماس حاصل نمایید.

نکات مهم تعمیر کاغذکش پرینتر

پس از اشاره ای گذرا به مشکلات احتمالی قطعه ی کاغذ کضش پرینتر، به ارائه ی نکاتی در مورد تعمیر کاغذکش پرینتر  می پردازیم. در صورت بروز هرگونه مشکل در کاغذ کش و ADF پرینتر خود، می توانید با مطالعه مطالب زیر از خرابی قطعه اسیب دیده اگاه شوید و اقدام به تعویض یا تعمیر قطعه معیوب نمائید.

سخن پایانی

این راهنمای جامع به هدف آشنایی دقیق و کامل شما با قطعه کاغذ کش پرینتر نوشته شده است. درواقع شناخت بهتر این قطعه کاربردی می‌تواند علاوه بر رقم زدن خریدی آگاهانه شما را در حفظ و نگهداری آن یاری کند. در این نوشتار متوجه می‌شویم که قطعه کاغذ کش چه اهمیتی در فرایند چاپ پرینتر های لیزری و جوهرافشان دارد و خرابی این قطعه می تواند کارکرد دستگاه شما را با مشکل مواجه کند. در کنار این موارد، با مطالعه این مقاله با قابلیت‌های دستگاه خود بهتر آشنا شدید که می‌تواند به راحتی در استفاده از پرینتر کمک شایانی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن